för ett år sen

så väntade man på sista terminen i nian, jag ville verkligen att den skulle
börja begrund av att hade massa och se fram emot skulle få klasströjor
åka till stockholm, klassresa, midda och avslutning, och framför allt ta
ett steg närmare t vuxen livet. Förut när man gick på grunskolan så va man
inte så förväntas full vad som skulle hända men det var man mer i nian
och verkligen nu iallafall jag.

Kommer ihåg att sen jag gick i 7an ville jag gå någonting med naglar och smink
alltså stylist, men kommer ihåg det fanns mest bara på carlforska och där ville
jag verkligen inte gå kände några som gick där och sa att det var en skit skola
så visste inte jag jag skulle välja längre. Sen när vi åkte t turkiet ville jag bli
reseguiad men min engelska är ju åt helvete det kan jag lova. sen så gick man
i åttan och tänkte inte så mkt på det sen när man började i 9an så blev det bara
mer och mer och man fick höra om massa gymnasium, då vare tre styckna som hade
det jag ville gå och det var:
- realgymnasiet
- västerås pratiska
- carlforska
och en var ju ute sluten så stod mellan två vilket skulle jag välja som första?

Iallafall gymnasium mässan var jag på men gick aldrig t dem gymnasiumerna som
jag ville gå på mina vänner ba gå dit istället men jag sket i det och det var för jag
var osäker bland folk jag inte känner, sen vare massa öppet hus tror ni jag gick?
Nej det gjorde jag inte, och alla sa att det är lättare och komma in på skolan om
man går på öppethus och tänkter jag? jag kommer väl in på någon skola får vi hoppas.

Sen kom preliminärt (stavning) valet, alltså som prov val man ska se om man kommer
in med höstbetygen för man brukar inte ändra betyg så mkt när man hade ig,g,vg,mvg
nu har vi f,e,d,c,b,a. iallafall jag visste ju stylist eller hotell&turism så sökte t (i ordning):
- realgymnasiet
- västerås pratiska
- klaragymnasiet
- citygymnasiet
Sen kom jag in på realgymnasiet preliminärt och sedan kom det till det riktiga valen
man kunde ändra och sånt om man inte kom in första gången när man sökte och
det är bra och ha så tycker jag, men jag kom in så sket i och ändra. sen kom svaren
hem skickat på posten och jag hade kommit in på mitt första val var hur glad som helst,
eftersom man vill oftast komma in på sitt första val, och jag kom in även fast jag sket
i öppet hus osv. se dem går ju inte efter om man kommer på öppet hus dem går
efter betygerna.

Och det är sjuk första och andra terminen i åttan hade jag antingen 1 eller 2 ig och sen
kämpade jag så mkt så helt plötsligt fick jag 5 vg och 5 g, snacka om att man blev glad
och trodde att det skulle stå matematik ig eftersom jag fick ig på nationella och på massa
andra prov men klarade mig endå ;)

iallafall tillbaka till saken igen, det kommer även ut i tidningen vilka du ska gå med kände
igen typ 5 st jag skulle gå med men ingen jag hade så bra kontakt med, iallafall
sen när man kom t skolan helt okänt så vare inte alls lika många som stod i tidningen
för att folk ändrar sig under sommaren osv.

Detta skrev jag till er i 9an som ska välja snart, visst det är ett stort kliv, men jag sket i
öppet hus och sånt för annars skulle jag bli mer osäker vilken skola jag ville gå på
eftersom dem flesta pratar så gott om sin skola. jag kan erkänna min skola kan va
en riktigt jävla skit skola ibland, alltså dem öppnade 2010 så har funnits i 1 och ett halft år
så inte konstigt att dem är osäkra, men lärarna tycker vi ska kunna prata mer
eftersom vi jobbar massa i grupp, men lärarna själva pratar inte om arbetet om två
lärare ska sammarbeta med projektet. men annars är det bra.

så er nior som läser min blogg följ vad ni känner sen självklart gå på öppet hus om
ni är osäker jag sket it för jag va säker vad jag skulle välja och ville inte bli osäker.
och ni nior som bor i västerås och läser min blogg om ni är intreserad av stylist
så är linjen riktigt bra vi får diplom när vi är utbildade och det får ingen annan skola
så det är bättre och ha ett diplom i ryggsäcken en inget för då arbetsgivaren vill nog
ha en med diplom än en utan. Sen har vi även djurvård, hund och naturguide-äventyr
och nytt för iår blir hästhållning.

Nu har jag skrivit om min tillväga gångs sätt och gå från grundskolan till gymnasiet
och det gick ju riktigt bra tycker jag. och detta skrev jag ju ba för att visa att man
inte behöver gå på öppet hus osv.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0